مقابله با احتکار مسکن
نوشته شده توسط : آهن پرایس

به گزارش آهن پرایس در اخبار بازار مسکن، بنا بر اظهارات کارشناسان، کشور در یک آشوب و بی نظمی اطلاعات در بازار مسکن به سر می برد. از این رو فضا برای سوداگران و کسانی که حداکثر استفاده را از این موقعیت می کنند، فراهم است و لذا احتکار مسکن از سوی این افراد صورت می گیرد.
طرح مالیات بر خانه‌ های خالی، مقابله با احتکار مسکن است، این طرح به عرضه بیشتر مسکن در کوتاه مدت کمک می کند. 

هر مدیری که واحدهای خالی تحت تملک خود را در سامانه ثبت نکند به انفصال از خدمت محکوم می شود، هر خانوار می تواند چندین خانه به شرط اجاره دادن، تحت تملک داشته باشد.. سامانه املاک و مسکن به لحاظ قانونی در بهمن سال ۹۸ شروع به کار کرد و لذا کمتر از یک سوم اطلاعات واحد های مسکونی کشور در این سامانه درج شده است بنابراین اطلاعات دو سوم ساکنان را نداریم.

بنا بر این اطلاعات باید در اختیار وزارت راه قرار بگیرد. در این زمینه ناهماهنگی زیادی بین دستگاه وجود دارد به طوری که دستگاه‌ ها در اشتراک گذاشتن اطلاعات عمومی کشور کوتاهی می کنند و لذا ضعف در اراده قوه مجریه وجود دارد.   فرد باید از تغییر واحد مسکونی خود خبر دهد که در کجا سکونت دارد لذا سه ماه بعد از لازم الاجرا شدن قانون همه مالکان واحد های مسکونی کشور و همه ساکنان باید کد ملی خود و خانواده هایشان را در مقابل کد پستی مسکونی درج کنند.


به اظهارات مسئولان بازار مسکن تمام مالکان واحد های مسکونی باید واحدهای خود را در بازار عرضه کنند تا احتکار ایجاد نشود، هدف از این طرح فقط مقابله با احتکار است لذا باید خانه ها را در سامانه اظهار کرد تا مشمول مالیات نشود. خانه یا باید سکونتگاه خود فرد باشد و یا اجاره داده شود. سکونتگاه های فرعی معاف از مالیات هستند، این طرح اصلاح یکی از مواد مالیات های مستقیم نیز میباشد. 





:: بازدید از این مطلب : 91
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 11 مرداد 1399 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: